Friday 22 March 2013

Buat aku sedih laa ..

Assalamualaikum
Dear Love & Colourful Life blog ,

Orang lain semalam lagi dah ambik result SPM. Aku tak amik-amik lagi? . Busy sebab kerja yang tak boleh ditinggalkan. Hari ni pun aku mintak izin Cik Lin untuk tak  ikut dia meniaga dekat Genting, aku sendiri rasa serba salah pulak ? nak ikut dia ke taknak? nak ke tak nak ? kalau aku ikut, result aku macam mana ? Esok dah start cuti sekolah penggal 1 . Mesti cikgu-cikgu cuti balik kampung nyer .. ?

First-first time pagi datang rumah dia tu, aku start packing makanan. Aku ingat taknak ikut dia g niaga dekat Genting hari ni .. Sambil packing tu, jenuh aku fikir ayat ape aku nak susun ni , nak cakap dekat dia??  Ayat yang okey-okey , tak menyinggung hati dia. Penat woo nak pikir . Juling mata aku dibuatnya . Kepala yang tak gatal pun aku garu.

Bila aku cakap dengan dia tu .. hati aku rasa berat gila. rasa macam nak terjun laut je. Aku rasa macam serba salah dan berat hati pulak nak biar Cik Lin meniaga sorang-sorang. Bawak dua troli sorang ? . Hadoiyy ! Kejam betul keadaan ni .. keadaan yang memaksa kita buat sesuatu yang diluar jangkaan.

Then, Ada Cik Miah datang rumah Cik Lin, nak hantar kuih. Dia berborak dengan Cik Lin.
"Masak ape hari ni?" then, dia tengok .. "Uihh ? Nasi Tomato ? Sedap tu .  Mee n bihun gorang takdelah?"

"Ada, dah siap packing dah tadi. Hari ni nak cepat sikit . Lin naik Genting soranggg ~ je . Nanti tarik troli makanan tu sorang ~ je . Yela, Kak yong dah tak naik dengan Cik Lin dahh .. " dengan nada sedih gila.

Alamak .. Cik Lin  ni , buat aku serba salah gila kot ! . Sehari je tak ikut, jangan buat saya rasa serba salah ..
Aku kata . "ala .. Cik Lin ni .. "

Actually .. aku pun tak tau nak ikut dia naik Genting lagi ke tak ? Aku takut jugak nak amik result . Tapi, keadaan sama jugak kan ? Kalau aku amik lain hari .. aku kena hadapi perkara yang sama jugak kan ?

Hm .. aku cuma mampu berharap . aku tak gagal . itu aje..

 #sedih ni ...

No comments: