Wednesday 13 March 2013

11 Painful Things

Assalamualaikum
Dear Love & Colourful Life blog ,

   Susah bila kita rasakan semua perasaan ni. Ni baru 11 . kalau nak diikuutkan hati, memang banyak lagi kan? ..

Bringing back the feeling you've learn to forget ..
Bagi aku, itu yang paling perit yang pernah aku rasakan. Apatah lagi feeling-feeling yang sedih dan teruk . Memang rasa down gila kot ! Kita rasa, kita lah manusia yang paling malang dalam hidup ni. Tapi, tanpa kita sedar atau tak .. ada manusia dan insan lain yang lebih malang dari kita. Namun, dikuatkan semangat nya untuk bangkit dari kegagalan dan teruskan hidup semula untuk menuju ke arah kejayaan.

Sebab tu kita kena bersyukur dengan nikmat dan kurniaan nya ..

Tak dinafikan. Untuk bangkit semula dari jatuh, memang sudah. Aku pernah cuba berulang kali. Berulang kali jugak aku gagal. Mungkin pernah sekali aku menyoalkan kepada diri aku sendiri .. mengapa Allah menduga aku hingga sebegini ?

" Allah akan menganugerahkan kepada kita sebutir permata 
andai kita teguh meniti dalam kaca. "

No comments: