Thursday 14 February 2013

Gaduh je dengan dia ..


Assalamualaikum...
Dear Love & Colourful Life  blog ,

Catatan lama : 30 Jun 2011

Time belajar Mathematics dalam kelas.
- Cikgu Syida marah Mamat sebab dengan selambanya dia jalan-jalan dalam kelas. *orang lain tengah fokus study, fokus cikgu mengajar.. boleh pulak dia buat road tour dalam kelas??

Cikgu marah dia, dia jawab balik : "Saya tak boleh belajar kalau tak duduk sebelah Raby, cikgu! "
Ehhh ? Dia datang dekat meja aku., dia tanya.
Mamat: "Wey, aku nak duduk sebelah kau."
Aku : "Tak boleh ! Pergi la duduk tempat kau!"

Sambil tu Cikgu usha je aku dengan Mamat dok bergaduh. Cikgu marah dia..
" Mat! Pegi duduk tempat awak!"

Wahahahaha *gelak jahat.
Dia pun blah. Duduk dekat tempat dia semula. Eh? Sempat lagi ugut aku?
"Siap ko!"

Heh ! tak takutt pun ...

*Sebelum balik, time subjek Bahasa Melayu, kami budak kelas ajak cikgu BM study dekat PSS. Haha.. sekali-sekala nak bersantai dekat PSS ( Library ) , ape salahnya kannn? Asyik dalam kelas je. Seklai sekala pulak tukar angin..

Aku duduk satu meja dengan Min, Zainab and Jie. Tetiba pulak Mamat datang. Dia kacaunya aku? Dia amek pen aku. Dia pukul aku dengan pen tu. Arghhh !

Tapi, time tengah buat homework, aku suka letakkan dagu aku atas meja sambil menulis*pelik kan?. Tetiba helaian mukasurat buku tu tertutup muka aku.. angin kipas yang buat. tetibe pulak Mamat tolong selakkan helaian tadi and letak liqiud paper supaya helaian tu tak terselak sendiri lagi. *tetiba baik ni, kenapa?

Hm .. disebabkan aku betul-betul bengang dengan dengan dia pasal hal tadi.. aku campak liquid tuu .. and then, dia perli. " Ak elaaa .. sombongnya.. orang dah tolong, tak nak ~ "
Aku diam je.

Lepastu, dia datang duduk sebelah aku. "Weyy, kau marah aku ke?" 
Aku diam je ..
Banyak kali dia tanya, aku diam je. Saje nak buat dia bengang. hahaha ..

Lepastu, Zainab back up aku. "Weyy, janganlah kacau diee.. " -> Zainab baik ~ dia selalu back up aku. And then, Mamat balas balik." Eh? Biar ar ! Aku nak tanya dia, aku hensem ke tak?! " 

haha..

No comments: