Sunday 24 February 2013

Excident basikal, macam excident motor je?

Assalamualaikum...
Dear Love & Colourful Life blog ,

Catatan lama: 27 September 2011

Balik dari sekolah, letihhh nyaaa ... Tido lah sekejap. tiba-tiba Fon berbunyi. Mus call. Alamak ! terlupa pulak? Dah janji dengan Mus nak pergi kedai buku ! Bila dah siap-siap .. and then, pergi . Ajim ikot sekali..

 Bila sampai dekat jalan menurun bukit, jalan menuju ke jalan besar tu .. aku try brek basikal ..
Uwaaaa !
Basikal  tak ada brekk !  Macam mana ni? Aku tak ada pilihan lain. benda pertama yang aku fikir ..
Lompat dari basikal .. *macam dalam cerita adventure tuu ..

Aku try lompat dari basikal time basikal tu tengah turun bukit . Perghhh ! Aku jatuh tersungkur macam nangka busuk ! Lepas tu cepat-cepat aku bangun .. nasib baik tak ada orang yang nampak .. Aku angkat basikal ke tempat yang selamat .. and then, betulkan tali brek dengan tangan yang berketar-ketar dan luka berdarah.

Pedihhhh !

Rasa nak nangis je . Tapi, tahannnn je .. Lepastu teruskan jalan. Bila dah nak sampai dekat rumah Mus, aku check fon aku. " Eh? Mana fon aku?! Mana?". Aku mintak adik aku, ajim pergi tengok dekat tempat aku excident tuu .. Nasib baik jumpe ..

Ujian dari Allah SWT .

No comments: