Sunday 24 February 2013

Bunyi pelik yang aku dengar.

Assalamualaikum...

Dear Love & Colourful Life  blog ,

Pagi buta tadi aku tak dapat tidur .. aku tulislah entri ni .. dah pukul 2:30 pagi. So ? Semua dah tidur lah ? Aku sorang je yang tak tidur lagi. Tengah taip entri ni .. tiba-tiba, aku terdengar sesuatu.

Krrrrkkkk ... krrrkkkk ...

Macam? SOmething berjalan atas siling bilik aku, lepastu diselangi dengan bunyi cakaran? Kalau terdengar bunyi cakaran, kan terasa nyilu kan?.. BUnyi tu macam berjalan?

Daripada kiri bilik, nak ke kanan bilik..Termasuk ni, yang ni dah kali kedua aku dengar . Kali ni memang aku takut gila. Aku baca doa banyak-banyak. Aku buat taktahu je. Hati aku memang berdebar-debar! Dah la tidur sorang-sorang dalam bilik . Tak ada sesiapa temankan.

Lepas bunyi tu dah tak kedengaran lagi, aku ke bilik mama. AKu bagitau mama apa yang aku dengar. Serius ! Macam nak nangis je rasa. Aku pulak kena marah sebab tak panggil mama time bunyi tu ada. Mama pergi dekat bilik, tengok/dengar bunyi tu. tak ada ?

Selang setengah jam kemudian. aku terdengar lagi .. ! Bunyi tu macam berpatah balik, kali ni daripada kanan ke kiri. Aku betul-betul takut ! 

Pintu bilik yang terkuak sikit, aku bukak, aku terus berlari ke bilik mama dengan perasaan takut terketar-ketar.  Cari mama dalam bilik yang gelap tu, sampaikan aku tak perasan yang aku terlanggar kepala adik yang tidur mati dekat lantai beralaskan toto dalam  bilik tu. Adik ke 3 - 5. Dorang memang tidur dengan mama n abah

Sikit lagi aku nak tersungkur. Mama pun terkejut, cepat-cepat ke bilik aku nak dengar bunyi apa yang mengganggu tu. Kucing ke? Tapi, takkan lah kucing buat bunyi seram macam tu? Nak gugur jantung aku dibuatnya !

Mama tengok lah dekat siling . Tak ada pun bunyi tu? OK fine ! Aku dah lemah semangat. Aku off laptop , terus capai selimut dengan bantal peluk aku. Then, tidur.  Mama stay sekejap dekat hujung katil. Temankan aku & nak dengar bunyi tu. Tapi, 15 minit mama duduk situ .. bunyi tu memang tak ada lagi.

Aku amik bantal, selimut and bantal peluk. Aku bawak ke bilik adik aku dekat sebelah. 

Aku tidur sana. I'm not joking okay  ! Aku betul-betul dengar bunyi tu .. sounds weird and creepy !

Kalau nak kata, pencuri ? Apesal ada bunyi cakaran sekali? Nak kata ular? Ular mana ada kuku? Pakai kuku palsu ka? 
Ya Allah .. Engkau lindungilah hambamu ini daripada sebarang bahaya, bencana dan sebarang gangguan jin dan syaitan. Ya Allah... 
   

No comments: